zaterdag 17 november 2012

We slaan Sinterklaas maar over....

Terwijl kleine vriend en vriendin trouw het Sinterklaasjournaal volgen en natuurlijk de extra uitzending op de site, ben ik helemaal into de engeltjes.

Van de week heb ik me helemaal uitgeleefd op deze wezentjes.






Het hoofdje, nek en schouders waren er snel.
Ik wilde geen bol hoofdje, maar eenvoudig, strak en simpel.

Met deze basis moesten er nog een paar jurkjes komen.
Heel wat patroontjes bekeken, steken tellen en weer aanpassen, zodat er een jurkje ontstond.

Het was druk in de vensterbank met 6 verschillende engeltjes die daar stonden te drogen op een borrelglaasje na een suikerbadje.

1 vloog al snel uit het warme nest, want mijn oma werd 95 jaar en had wel een engeltje verdiend.



Toen waren er nog 5, waar ik een leuke slinger van heb gemaakt.



Ik ga er nog een paar maken voor in de kerstboom, leuk met de oude zilveren ballen die nog op zolder staan bij moeders.

Ook leuk aan de kadotjes die onder de boom komen te liggen...

Hoe laat komt Sinterklaas aan mama?
Wie? Oh dat weet ik niet kleine vriend, mama is de kerstboom al aan het optuigen....

Ik heb de patroontjes van de engeltjes uitgeschreven voor wie ze leuk vindt.
Je kan ze hier vinden.




1 opmerking:

  1. dat ziet er weer gezellig uit, bedankt dat je het patroon wilt delen, maar wij gaan toch nog even voor de sint en zijn knecht,

    groetjes mingle-mangle

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...